Gummibandet och Jag

Hej alla goa människor! Får jag presentera min nygamla vän gummibandet. Vi ska börja träna tillsammans igen, det var ett tag sedan sist så vi får ta det lite lugnt i början. Jag har nämligen ett svagt minne av att de övningar vi gjorde inte var alltför avancerade, men träningsvärken blev däremot mycket minnesvärd..haha..

Jag är faktiskt väldigt förtjust i mitt gummi-band, det tar ingen plats och är smidigt att ta med sig överallt. Man tränar enkelt hela kroppen om man vill, men jag koncentrerar mig framför allt på mina problemområden, d.v.s. att stärka och träna upp rörligheten i rygg, ben, axlar och armar.

Jag fick mitt gummiband via rehab, men det finns även att köpa för en inte alltför dyr peng hos t.ex. Gymgrossisten eller Sportamore. De är förstås lite mer påkostade och pimpade än min lågbudgetvariant, men mitt duger och fungerar alldeles utmärkt för mig.

Vi kommer hädanefter att ha en stående date varje kväll gummibandet och jag, eventuellt tar vi en snabbis på morgonen också beroende på hur kroppen mår.. 😉

Vill ni träna med oss så hittar ni bra övningar här >>

Kramen / Marianne

Kommentera

