Sova – not so much

Klockan är 03:45 och jag har sovit ungefär en timme sammanlagt. Har ett knä som gör vidrigt ont och en axel och arm som också illvärker. Det är antagligen min reumatism som spökar. Jag har även känt vissa förändringar i mina händer på sistone. Hoppas att den nya sprutan tillsammans med tabletterna ska göra bättre verkan än enbart medicinen, men det tar naturligtvis tid innan man märker någon skillnad.

Men nu sitter jag här i tidig morgonstund och skriver till er. Fåglarna för ett jäkla liv utanför, det är nog grannens katt som är i farten igen.. 🙂 Såna här nätter är ganska vanliga. Är det inte värk så är det blodsockerfall eller illamående av mediciner, men det jobbiga är när flera såna här nätter kommer efter varandra. Man har ingen chans att ta igen någon sömn och tröttheten sitter i länge. Man går omkring som en zombie.

Nu ska jag ta ytterligare en smärtstillande och se om det hjälper lite så jag får sova någon timme till…..

Kram / Marianne

Kommentera

