Mascara-minnen

Hej sockerärtor!

Här kommer ett fullständigt oviktigt, tramsigt och typiskt ointressant inlägg ..men det är kort, jag lovar.

Jag har inte använt makeup på 1 ½ år….Kan ni fatta vilket trauma det innebär för en som sminkat sig dagligen sedan 12-årsåldern?!

Haha, jag överdriver såklart, något trauma har det inte varit men väldigt frustrerande. Min ofrivilligt naturella look beror förstås på mina ögonproblem, man kan ju inte ödsla dyr mascara och eyeliner på ögon som rinner och är ständigt irriterade. Dessutom märkte jag att sminket gjorde ögonen ännu mer irriterade.

Samtidigt som det varit frustrerande och tråkigt att inte kunna fixa till och förbättra plytet med lite spackel och färg, har det faktiskt varit ganska skönt att slippa proceduren varje morgon. Det har varit ganska tidsbesparande faktiskt.

Men jag längtar verkligen efter operationen nu, så att jag åtminstone har möjligheten att välja.Eftersom jag ska operera båda ögonen och man måste vänta en tid innan man gör den andra operationen, får jag väl nöja mig med att sminka ena ögat till att börja med…haha…man vet aldrig…jag kanske startar en ny trend…. 🙂

Kommentera

