Hopplös helg

Hej alla fina!

Jag har inte haft någon vidare inspiration att blogga i helgen, men det ska ni nog vara glada över. Har mest varit sur och grinig, dels över att jag inte klarar av det minsta lilla längre, men främst över att jag inte kan göra det jag tycker om.

Men min ofrivilliga bloggtorka beror också på min taskiga syn. Det tar en evighet att knappa in ett hyfsat långt inlägg ju, och sedan får man trippelkolla stavning och annat men likt förbenat slinker nåt igenom som jag upptäcker i efterhand.

Så hur var helgen då…? Jo, det blev äntligen sol och vindstilla under lördagen så jag begav mig glad i hågen ut i trädgården för att grovrensa den sista delen av rabatten (har en lååång rabatt). Hade därefter tänkt att plantera ut några pelargoner som stått inomhus och blivit deprimerade under vintern. Efter en kvart blev jag tvungen att sluta då fingrar och händer inte ville fungera som jag ville, mina ben krampade, känseln i fötterna försvann och knä-lederna gjorde för jäkla ont.

Av ilskan kom tårarna…..ska det vara så här nu resten av livet…?

Ja, sedan blev det soffhäng och fotbolls-EM för hela slanten eftersom inte kroppen ville vara med längre. Söndagen var egentligen vikt åt tvätt..(notera den ofrivilliga lilla vitsen..hehe) men jag tordes inte sätta igång någon maskin då jag var osäker på om jag skulle klara av att hänga tvätten sen. Det får bli några trevliga tvättkvällar i veckan istället.

Jag önskar av hela mitt hjärta att mediciner och sprutor ska få stopp på utvecklingen av reumatismen eftersom den verkar bli värre och värre otäckt snabbt. Min spinal stenos klarar jag av hyfsat bra, jag vet hur jag ska agera för att undgå den värsta smärtan, men det här är något helt annat. Totalt oberäkneligt och jag avskyr det!

Usch vilket gnäll och gnissel det blev. Sorry, men jag behövde verkligen ventilera lite… Nu tar vi oss an en helt ny vecka och försöker se positivt på tillvaron. Bättre väder verkar det bli i alla fall 🙂 Har ett läkarbesök i slutet av veckan och provtagningar före det. Får se om det blir tummen upp eller ner från doktor Svensson..

Ha det gott / Kramen

Kommentera

