Är det inte det ena så…

Hej på er go’bitar!

Nu kommer det att handla om diverse krämpor igen, men det är ju liksom temat för den här bloggen så skyll er själva..hehe..

Resultatet av min senaste infektion
Efter senaste infektionen

Förutom de besvär som själva diagnoserna ger, orsakar dessa även en hel del andra problem. Jag har t.ex. efter många år av kraftig medicinering haft mycket besvär med tandkött och tänder. Jag brukar skämta om att jag har klippkort hos min tandläkare eftersom jag får återkommande och vansinnigt smärtfulla infektioner i tandköttet som i flera fall orsakat tandlossning.

 

Jag har också stora problem med mina fötter. Känseln har försvunnit i samtliga tår och är nedsatt i främre delen av fötterna. Orsaken är troligtvis en kombination av min diabetes och spinal stenos. Jag är dessutom konstant svullen om vrister och fötter, ibland så pass att jag inte får på mig några skor alls. Bilderna här bredvid visar vad jag kallar en lindrig svullnad, det brukar vara mycket värre. Tar vattenavdrivande medicin och har testat att använda stödstrumpor men eftersom jag har en lindrig form av psoriasis runt vrister och fötter har jag svårt att ha strumpor överhuvudtaget då klådan blir för svår av värmen. (Både psoriasis och diabetes är ju ärftligt betingade, och min mamma lider tyvärr av båda, så man tror att jag ärvt sjukdomarna av henne även om det är vanligast att de hoppar över en generation).

Jag berättar inte det här för att få sympati, utan som en del av förklaringen till den depression jag råkade ut för i vintras. Lägger man ihop alla sjukdomar, symptom och småkrämpor är det ju inte mycket bevänt med käringa..

Man klarar mycket, man stretar på framåt så gott det går men till slut kommer man till kanten av avgrunden, och är man då djupt inne i sitt självmedlidande ser man kanske inte hur nära kanten man är och då är det lätt att trilla ner i mörkret.

Jag har kravlat mig upp och tillbaka till ljuset nu, men jag har fått respekt för avgrundsmörkret och försöker hålla mig så långt från kanten som möjligt…

..och alla ni som orkar läsa min blogg ska veta en sak….Ni ger mig ljus och positiv energi…

Kramen

Kommentera

