Tillfälligt frisk – skulle inte tro det..

Hej på er solstrålar!

I morgon är det min sista arbetsdag innan semestern, och samtidigt upphör min sjukskrivning. Min löneadministratör ifrågasatte med all rätt varför jag inte är fortsatt sjukskriven på 50% även under semestern då min läkares avsikt är att ge mig fortsatt sjukskrivning efter denna, fast då med 25% om han anser att jag mår bättre. Jag kontaktade förstås hälsocentralen för att fråga om detta eftersom både jag och löneavdelningen tyckte detta lät ovanligt ologiskt, och svaret jag fick var ”regeländringar”, men ingen förklaring vad dessa gick ut på. Frågan är om de ens vet själva….

Detta innebär att jag, efter drygt ett halvårs kamp för att åtminstone orka jobba halvtid, plötsligt är friskförklarad och fullt arbetsför under min semester, men efter densamma sjuk igen och endast arbetsför till en del. Någon som ser något rimligt i detta? In med en ny anmälan till FK för en ny sjukskrivningsperiod, nya intyg hit och dit och så blir det naturligtvis en ny karensdag så klart…smidigt…not…

Korkat och ologiskt så man svimmar, men nu vet jag ju åtminstone att jag kan röja järnet på semestern, frisk och kry som jag tydligen är…men bara i fyra veckor då förstås…sen slår sjukdomarna till igen..som ett brev på posten..

För övrigt läste jag en formidabel text om sjukersättning på Solrosupproret.se av Lisbeth Forsberg som jag tycker alla borde läsa, oavsett om man är sjuk eller inte. Du hittar artikeln här>> 

Önskar mina läsare en fortsatt fin vecka……

Kram / Marianne

 

Kommentera

