Premiärsticket

Nä, det handlar inte om första getingsticket för i år eller irriterande myggbett, utan om första injektionen av min nya artritmedicin.

I mitt tycke en ganska omständig procedur för en slarvmaja som mig som är van lättanvända och snabba insulinpennor. Man måste vara noga med rätt temperatur, rätt injektionsställe, tvätta med sprit etc. För att vara första försöket gick det bra, men fy rackarns vad ont det gjorde…viss blodsutgjutelse förekom också. Tur att det bara behöver göras en gång i veckan. Det går nog bättre och förhoppningsvis med mindre smärta när jag fått in rätta handlaget…övning ger ju färdighet sägs det.. 🙂

Jag är i spänd förväntan att så småningom se om den kommer att ha någon verkan. Även om reumatismen är mitt senaste ”tillskott” av diagnoser, har den redan utmärkt sig som den svåraste att bemästra då den satt sig på ställen som är funktionsmässigt nödvändiga för att klara de allra enklaste vardagsbestyr, som t.ex. fingrar och händer.

Jag har redan märkt av vissa saker som skrämmer mig lite. Svårighet att greppa saker, att knäppa knappar, knyta skor och annat, molvärk och smärta efter jobb vid tangentbordet etc. Jag har besvär i andra leder också, men händerna oroar mig mest, man är ju rätt rådlös utan dem..eller med ett mer passande uttryck: man står ju ganska handfallen utan nävarna.. 😛

Nä, nu ska jag sluta gnälla, ville bara ventilera lite….så tack ni som orkade läsa.. /Kramen

Kommentera

