Blandade karameller

Hej sockerärtor!

I morgon åker jag till Sundsvall igen för återbesök på ögonkliniken efter min operation, och om jag inte blir alltför trött och värkbruten av bilresan, och mina fötter inte sväller ur dojorna, kanske jag slinker in på Birsta City en stund. Behöver en armatur över köksbänken eftersom den gamla har bestämt sig för att gå i förtidspension, och det är ju en fördel om man ser vad man hackar ihop till midda’n eller hur…så Jula, Rusta eller Biltema ligger bra till för att få åtnjuta ett besök av ingen mindre än moi… 😛

Kom på att jag glömt att berätta en positiv nyhet angående min diabetes. I våras efter min depressionsperiod, låg mitt HbA1c-värde på 60 som är åt helsike för högt, men vid min senaste provtagning har värdet sjunkit till 47, vilket betyder ett genomsnittligt blodsocker-värde över dygnet på runt 7, som är mycket bra när det gäller mig. Så Woohooo! Kanske den nya sprutan gör susen ändå. Nu är det bara att hoppas på liknande resultat för mina artrit-injektioner.

För övrigt är det ju den första officiella dagen på min semester och solen har faktiskt visat sig mer eller mindre under hela dagen, även om det inte är så varmt i luften. Men jag är nöjd så länge det inte stormar, haglar eller ösregnar…

Tog en rundtur på tomten i solskenet och insåg att naturtomt är det absolut bästa man kan ha om man är obrukbar och ofärdig… Jag brukar ändå alltid ha mycket blommor i lådor, amplar och annat plus kryddväxter och grönsaker i mitt lilla pallkrage-land, men i år är det första gången jag blivit tvungen att helt strunta i sånt p.g.a. mina krämpor. Lite ledsamt faktiskt, men jag måste faktiskt prioritera hälsan nu.

Övrig växtlighet frodas som tur är, och mest av allt frodas ogräset… Har för övrigt två rabarberplantor som troligtvis går på steroider, och inser till både glädje och fasa att det kommer att bli en hel del äppelplockning framöver. Äppelträdet fullkomligt kryllar av små söta bebis-äpplen i år.

Nu önskar jag er en fortsatt fin vecka så hörs vi när jag är tillbaks från min utflykt till storstan… /Kramen

Älskar min mysiga skogs/naturtomt…

Kommentera

