Ögonfröjd och spolarvätska..

Hej på er! Jag kom hem helskinnad men totalslut från mitt återbesök i ”storstan” igår. Hade sån värk efter bilresan och var så trött att jag inte orkade åstadkomma ett pytte-inlägg ens…tog en tramadol, stöp i säng och slocknade..

Allt gick bra på ögonkliniken i alla fall, ögat verkar läka fint och jag blev även satt i prio-kö för operation av vänstra ögat. På hemvägen slank jag som planerat in på Birsta, men jag orkade bara med Jula sen fick kroppen nog. Det är så frustrerande och ledsamt att aldrig kunna göra nåt spontant och kul som t.ex. en runda på Birsta City. Fick i alla fall tag i en snygg bänkarmatur till köket som planerat, och hör och häpna…det blev endast ett, jag upprepar, ett (1) impulsköp! Guess what…jo, spolar-vätska..en hel dunk för tjugo spänn, och det var sommarvarianten också, det stod i alla fall ”Sommar” på dunken. Inte visste jag att det fanns speciell spolarvätska för olika årstider, men den här innehåller kanske flug- och myggmedel och doftar nyklippt gräs, vad vet jag..haha..

Men mest glad är jag över att få mitt andra öga opererat på samma toppenställe och av samma skickliga läkare…det känns tryggt…

Hoppas att ni fortsätter att ha en härlig sommar, strunta i eventuellt dåligt väder, ta vara på tiden och gör det bästa av den. Man vet aldrig om framtiden har några hinder i beredskap…..

Puss å Kram/ Marianne

22776

Det fina väntrummet på ögonkliniken hos Capio Medocular, med akvarium istället för den, numera, obligatoriska vägg-TVn …..me like 🙂

Kommentera

