Sommar på Torpet

Hej solstrålar!

Nu befinner jag mig äntligen på mitt älskade torp, nu kan semestern börja på riktigt! Det finns inget mer rofyllt än att få somna i absolut tystnad om kvällen och vakna upp tidigt på morgonen av fågelkvitter (och kissnöd).

Anlände redan igår och har därför inte hunnit skriva något inlägg förrän nu. Det blev nämligen ihopmontering av TV-antenn för hela slanten, vilket var lite klurigare än förväntat samt att mina händer och fingrar inte riktigt ville samarbeta. Men till slut så fixade jag det. Den sitter nu på husgaveln och när kabeln är dragen ska förhoppningsvis min skogs-TV få betydligt bättre bild och stabilare mottagning än med nuvarande bordsantenn. Inte för att jag kollar särskilt mycket på TV när jag är här, men ibland vill man ju se nyheterna och kanske följa något spännande sportevenemang och då är det lagom irriterande att tappa signalen så fort ett tåg, en bil eller en cykel passerar.

Idag blir det nog lite ommöblering i ”kammar’n” så att inte TV-kabeln behöver dras runt hela rummet, passar på att städa lite samtidigt. Men dagsplaneringen är alltid så härligt flexibel här ute, så det kan bli nåt helt annat eftersom vädret verkar bli alldeles för bra för att vara inomhus…..vi får se vad det blir….

Hoppas att ni har en fin sommar wherever you are, att vädret är hyfsat och att ni mår toppen….

Här kommer några random snapshots från gårdagen… Håll till godo 🙂

Kramenimages (5)

Klicka på bild för förstoring och slideshow

 

ps) Som ni kanske märker har jag ändrat layout för webbplatsen. Jag är intresserad av vad ni tycker om den nya layouten (bättre/sämre än den förra) så lämna gärna en kommentar.. /Kram Marianne

Kommentera

