Depåstopp och projektplanering

Hallå där folket! Är tillfälligt tillbaka på ranchen för dusch, byte av kläder, proviantering och RA-injektion. Ett depåstopp helt enkelt. Det är verkligen skönt att ha nära hem och slippa dra med sig halva bohaget till torpet.

Mår ganska hyfsat för närvarande. Värken är konstant som vanligt, men har inte blivit värre än väntat även om jag inte kunnat låta bli att dra runt möbler, skura och byta gardiner på torpet. Det låter kanske tungt, men det har tagit sin runda tid. Allt har gjorts i mini-etapper, 10 minuters jobb och 20 minuters vila, det är det enda sättet att få nåt gjort nuförtiden. Visst har jag haft extra ont om kvällarna, men den ljuvliga tystnaden, doften av såpa-skurade trägolv och en skön säng har uppvägt smärtan.

Nästa projekt är storrensning av förrådsboden. När jag köpte torpet för-värvade jag även samtliga inventarier, och det vill inte säga lite kan jag lova. Förre ägaren drev nämligen loppmarknad, så i princip hela boden samt halva torpet var fullt av loppisprylar med prislappar och allt. Gjorde en grovrensning för några år sedan och skänkte en massa prylar till Lions, och nu ska resten rensas ut. Kanske det dyker upp en hel del fina saker hos Bedas Café, min temasida med bloppis (f.ö. döpt efter  mitt torpställe).

Detta projekt kommer nog att ta resten av sommaren med tanke på min, minst sagt, blygsamma arbetstakt. Och så måste jag ju bestämma vilka föremål jag ska göra mig av med, hålla i varje pryl en stund och liksom känna in den, fånga dess åldriga själ….så just det momentet kan ju ta lite tid….Är rätt säker på att det kallas separationsångest…haha.. 🙂

I samband med allt pyssel och jobb får jag ju helkroppsträning på köpet…och troligtvis helkroppsvärk…men jag är ganska härdad, någon måste ju göra’t och det kommer att vara värt det i slutändan.

Ha en fortsatt skön sommar…och sköt om er…Vi hörs snart igen..

Kramenimages (5)

Kommentera

