Regn, depp och Marvin Gaye

Hej go’hjärtan…Regnet har öst ned i omgångar idag, så jag bestämde mig för att låta torpet vänta och istället tillbringa en dag till hemma på ranchen. Men inte bara p.g.a. vädret, mina ben och fötter värker nåt hemskt just nu och humöret är i botten.

När jag är som mest ledsen och deppig tar jag musiken till hjälp, drar på mig hörlurarna och försvinner från omvärlden ett tag. Jag tycker om det mesta utom metal eller renodlad rap, så det brukar bli rätt så blandad repertoar. Ungefär som på kassettbandens tid när man gjorde en ”mixed-tape”. Fast det kommer väl bara åldringar som jag ihåg. Dagens ungdom har väl knappt sett en kassettbandspelare på bild ens en gång…

Just nu har jag ett par favoritlåtar som jag också spelar vid såna här deppiga tillfällen (på en cd-spelare faktiskt 😛 ), och jag tänkte dela med mig av en av dem här…

Ha det så bra så länge….Nästa gång hör jag förhoppningsvis av mig från torpet…

Kramen

Kommentera

