Rensa upp i röran..

Hej kaksmulor! Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag vilket beror på att det är lite si och så med uppkopplingen via mitt mobila bredband här ute på vischan. Ibland går det hyfsat, ibland jättetrööögt och ibland inte alls….

Jisses vilket åskväder som cirklade runt torpet häromdagen Blixt och dunder i princip samtidigt, men det är vanligt att åskan går hårt och länge just här, den liksom studsar mellan bergen och just när man tror att den har dragit vidare så kommer den i repris men med dubbla styrkan. Regnade rätt ordentligt gjorde det också. Själv är jag inte speciellt åskrädd, men jycken blev lite fundersam när det brakade till som värst….han tror att han är värsta och tuffaste streetdoggen i vanliga fall, men nu ville han liksom komma en så nära som möjligt …lilla go’hjärtat.. 🙂

Det blev inomhuspyssel mest hela dagen och lite träning med gummi-bandet. Ville inte hålla på för länge eftersom jag haft ovanligt ont i mina ben, men armarna och axlarna fick en rejäl omgång i alla fall. Det känns också som att jag får mer och mer problem med mina händer och fingrar. Funderar på att skaffa ett par mjuka gummibollar, såna som man tränar händer och fingrar med. Man kan ju helt enkelt sitta och klämma på dem medan man ser på TV.. (i brist på annat att klämma på.. fniss..)

Jag har nu påbörjat mitt sommarprojekt på allvar, nämligen rensning av förrådsbod. En bod på ca 10 kvadrat (minus inbyggt dass) fullt med gamla loppisprylar och kuriosa som den förre ägaren lämnat. Men även mycket eget skräp och gamla prylar som kan vara ”bra att ha”. Ni kanske känner till såna saker, alltså prylar som sparas för att de eventuellt, kanske kommer att användas någon gång…typ aldrig….

Har redan fått ihop nästan en halv släpvagn skräp, och ni som känner till mig vet att min arbetstakt är väldigt långsam när det gäller fysiskt arbete, vilopauserna är ungefär lika långa som arbetspassen, så projektet kommer ju att ta ett tag…men förhoppningvis blir resultatet en välstädad snickar-bänk, välorganiserad redskapsavdelning samt ett fint litet loppishörn.

(De fina saker jag hittar lägger jag även ut på min bloppis-sida Bedas Café om det är nån som är intresserad).

För övrigt hoppas jag som vanligt att ni har det mysigt och avkopplande så här mitt i sommaren, och så hoppas jag att mobiltäckningen håller i sig härute så att jag kan använda min PC lite mer frekvent om kvällarna.

Men nu säger jag hej då så länge…. Åter till röran..

Kramenimages (5)

Kommentera

