Hole-in-one…Twice..

Hej på er!

Är tillfälligt tillbaka på Ranchen. Blev tvungen att åka hem för dusch, bandagering och sårvård. Jag är ju tyvärr född med världens otur, det vet de flesta vid det här laget, men en viss klumpighet spelade måhända in vid denna incident…

Skulle hjälpa till med att justera förstukvisten på torpet, och klev ned i en liten grop som visade sig vara något av ett slukhål…hela benet försvann och då hålet bara var ett par decimeter i diameter satt jag i princip fast ända upp till rumpan. Lerig men relativt oskadd fick jag till slut hjälp ur min prekära situation och allt var frid och fröjd…en stund…

När förstukvisten var rak och fin skulle jag ta ett par kliv bakåt för att beundra resultatet. Jag var på behörigt avstånd från hålet men just som jag klev bakåt gled foten ur den förbenade foppatofflan. Jag vinglade till och blev tvungen att ta ett snedsteg och trampade naturligtvis ner i avgrunds-hålet igen, men denna gång med benet i en konstig vinkel och för att förvärra det hela tog jag emot mig med högerarmen och stukade därmed handleden….

Jamen herregud…två hole-in-one inom en halvtimme…hur klantig får man egentligen bli!?

Jag har nu duschat och skrapat leran från mig, tvättat småsår och plåstrat om samt bandagerat handleden som gör mest ont. Benet är lite ömt och jag kommer att få ett vackert blåmärke strax under vänster knä men jag överlever nog…

Stannar hemma i natt eftersom det börjat tokregna, och återvänder för att fortsätta mitt förrådsprojekt i morgon. Två- eller enhänt spelar ingen roll, det tar bara lite längre tid.

Ha det bra så länge…..Kramen images (5)

ps) Avgrundshålet är numera igenfyllt

Kommentera

