Senilitet och separationsångest

Hej sockerärtor! Det var ett tag sedan jag hörde av mig, har varken haft tid eller tillräckligt bra uppkoppling här ute på vischan för ett inlägg. Dessutom glömde jag min mobilladdare hemma så bilder kan ni glömma denna gång, ja förutom ett par som jag tog precis vid ankomsten till torpet efter att ha plockat den obligatoriska sommarbuketten.

1 2

Jag har fortsatt att jobba på mitt förrådrensningsprojekt och hade en väldigt emotionell tisdag då jag skrotade nästan alla av mina gamla dartpriser. Tro inte att jag vill skryta nu, men jag hade sparat fem stora trälådor fyllda med pokaler, plaketter, medaljer och andra priser från min tid som dartspelare. Lådorna tog en himla massa plats så jag beslöt att skrota alltsammans förutom mina SM-pokaler och medaljer. Det blev mycket känslosamt och sorgligt, det tog verkligen emot, men de var ju inte till någon större glädje nedpackade ändå, och jag har ju alla fina minnen kvar i alla fall…..åtminstone tills min tillfälliga glömska övergår till mer permanent senilitet…

En sväng till soptippen har det blivit med en fullastad släpvagn och en till kommer det att bli, så skönt att bli av med gammalt skräp och få större plats…..till att fylla på med nytt skräp..haha..

Just nu är jag hemma på ranchen för en snabbdusch, det har varit riktigt högsommarväder de senaste dagarna och varmt som en bastu i förråds-boden. Ska också passa på att sitta en stund med tassar och ben i en balja kallvatten eftersom de har svullnat upp rejält. Det värker i princip i hela kroppen även om jag tagit det väldigt lugnt och vilat mellan varven, men i morgon ska jag bara ta det lugnt hela dagen och inte lyfta mer än möjligtvis ett glas med någon god och läskande dryck..

Har hängt mobilladdaren på ytterdörrhandtaget för säkerhets skull, så i nästa inlägg blir det förhoppningsvis lite fler bilder.

Hoppas att ni njuter av en underbar sommar och härligt väder….Vi hörs snart igen..

Kramen

Kommentera

