Årets värmebölja avklarad..?

Hej mina små svettpärlor 🙂

Efter nästan en veckas högsommarvärme med toppar på uppåt 30 grader kom så äntligen det efterlängtade åskregnet och rensade luften. Idag mullrar och regnar det från och till, och jag har öppnat fönster och balkongdörrar här på ranchen för att byta ut den kvalmiga luften mot ny och något fräschare. Typiskt nog hängde jag ut två maskiner tvätt från torpet i går eftermiddag, men det var nog säkert det som lockade fram regnet så okej då…

Har plågats av värk i hela kroppen och knappt kunnat sova efter mitt städprojekt, men jag var förberedd och det är ju faktiskt självförvållat och medvetet så jag tänker inte gnälla om det. Värre är att mina fötter är så svullna att jag har svårt att få på mig ett par tofflor ens en gång…

För övrigt har det inte hänt så värst mycket, mina rabatter och planteringar har invaderats totalt av ogräs vilket är lite sorgligt, det är första sommaren som jag inte orkat sköta om och hålla min trädgård hyfsat proper. Men jag får tänka positivt, nästa sommar kommer förhoppningsvis  de olika medicinerna och sprutorna ha gjort sin verkan och jag kommer vara i mycket bättre form.

Inomhus ser växtligheten bättre ut, jag köper sällan krukväxter utan tar skott från mina egna eller andras, och min lilla porslinsblomme-bebis har vuxit betydligt och nu fått sina första blommor. Jag har aldrig haft s.k. ”gröna fingrar”  så jag blir glad som ett barn på julafton när någon av mina växter bestämmer sig för att blomma. Däremot pratar jag oavbrutet med dem när jag pysslar om dem. Hmm, det är kanske därför de passar på att blomma när jag inte är hemma och det är tyst och lugnt för en gångs skull…haha..

Men just nu hoppas jag bara att det ska regna av sig ordentligt idag så att jag kan återvända till torpet och spendera de sista dagarna av min semester där med någorlunda hyfsat väder…och med det menar jag LAGOM varmt…. 🙂

Hoppas att alla mår bra…Ha det fint så länge så hörs vi snart igen..

Kram / Marianne

Kommentera

