Not so Happy Feet..

Hej på er! Nu ska det handla om att stå med båda fötterna på jorden….eller inte…Börjar bli ganska orolig för fossingarna nu. Har nästan ingen känsel i tårna och de främre trampdynorna, och svullnaden som förut gick tillbaka efter en kväll med tassarna i högläge är nu konstant. Mest svullen är fotknölar och ovansida, och smärtan i häl och vrister har också ökat.

Lägger man ihop det med benvärken som orsakas både av min spinal stenos och reumatism, så kan ni ju gissa vilken skön gångstil jag har just nu….ungefär som en stelbent, skitnödig och halvpackad 93-åring…Känselbortfallet i tårna gör nämligen att jag tar ofrivilliga snedsteg emellanåt samt ibland även glider ur de förbaskade tofflorna, de enda skodon jag med nöd och näppe kan ha på mig.

Jag som hade hoppats på långpromenader och eventuellt lite stavgång som träning men jag får nog hålla mig till kortprommisar och tränings-gummibandet tillsvidare. Måste nog ringa och beställa tid på VC till veckan och begära ombesiktning av tassarna…

På tal om det, jag börjar ju jobba på måndag igen. Har försökt förtränga det så länge som möjligt men nu är det alldeles för nära. Tusan så fort fyra veckor går ibland …WOOSH liksom…Men jag har trots allt fått mycket av min planering gjord och ändå hunnit vila och ladda batterierna lite. Är dock lite orolig hur jag ska klara att jobba heltid efter en ganska lång period av halvtidssjukskrivning och med tanke på att vissa av mina besvär blivit värre, men det återstår att se, ska ju lyckligtvis träffa min husläkare snart angående detta.

Hoppas att ni haft och har en fortsatt fin sommar oavsett om ni jobbar eller är lediga, försmäktar i värmen eller öser regnvatten ur källaren…

Puss å Kram / Marianne

Kommentera

