När Gummi-Gunnar gled ur mitt grepp..

Hej på er gummirumpor!

Vill ni veta exakt hur ont det gör att tappa taget om sin träningskompis Gummi-Gunnar (gummibandet) och få handöglan rakt i plytet?

Jo, det gör för-%#%=&%#%¤&%¤ -gt ont kan jag meddela….

Kluriga jag ska ju så klart uppfinna nya träningsmetoder som passar just mina besvär, så jag la mig på rygg, lyfte benen ca tre deci från golvet, greppade handtagen och och satte själva bandet under fotsulorna för att göra nån typ av liggande knäböj…sträckte på benen…SMACK!! Gunnar, den hale typen, gled ur näven.

Tur i oturen att det inte är riktiga plasthandtag som på de flashiga modellerna, då hade man väl blivit tandlös eller brutit näsan också….nu får jag nog bara ”nöja mig” med en fläskläpp.

Träningen fick ett hastigt men mindre lustigt slut ikväll alltså, men i morgon är en annan dag med nya och förhoppningsvis bättre och säkrare tag….lika bra det, stackars Gummi-Gunnar behöver nog vila sig från chocken…..å ja’ me’..

Vi hörs / Kramenimages (5)

 

Kommentera

