Sexig i stödstrumpor..not so much..

Hej på er!

Så börjas det igen….har fått en kallelse till reumatologen den 1:a september och inväntar även kallelser från min diabetesläkare, sjukgymnast, fotvården och till min andra ögonoperation…Puh!

Missförstå mig rätt, jag är jättetacksam för sjukvården även om den försämrats oroväckande mycket och tyvärr fortsätter att ha problem, det är läkar- och sköterskebrist, platsbrist och väntetiderna är många gånger oändliga, Men jag kan ändå tycka att det är liiite jobbigt när allting liksom klumpar ihop sig. Och det verkar som det alltid har en förmåga att göra det när det är som mest att göra på jobbet.

Det har nu gått en vecka med heltidsarbete och jag är totalslut. Kvällarna består mest i att knapra smärtstillande och längta efter kudden. Försöker ändå dra ner på värktabletterna så mycket det går, men då jag knappt får sova om nätterna är kvällspillren ett måste just nu.

Har för övrigt testat att använda stödstrumpor den här veckan för att se om det hjälper mina svullna och värkande fötter och vrister. Känner mig inte särskilt sexig kan jag säga..haha.. men det skiter jag högaktningsfullt i om det nu skulle råka hjälpa det minsta. Bara ordet stödstrumpa får ju en att tänka på en gammal tant med tjocka, hudfärgade och otroligt fula strumpor, men numera finns det faktiskt jättefina och färgglada stödtrumpor med roliga mönster att köpa…så det så…Fast än så länge märker jag ingen skillnad förutom de irriterande skavsåren i knävecken…. Mina tasselassar är precis lika maffiga, missfärgade och onda som förut.

Jaja, jag får väl ge dem en vecka till så får vi se…

Jag har planerat för en helg på torpet om vädret blir hyfsat och jag inte har för ont. Det känns som om hösten närmar sig så man vill ju passa på att njuta av de fina sensommardagar som är kvar. Hoppas ni gör detsamma!

Kramen

Kommentera

