Madrasser, äpplen och en kräsen fjäril

Hej kaksmulor! Vaknade med ett förvånat uttryck över hela kroppen i morse. Min rygg illvärkte inte som den vanligtvis gör och jag kunde kravla mig ur bingen utan att väcka grannarna med stånk och stön. Jag har nämligen provat att lägga på en extra madrass i sängen eftersom de specialmadrasser jag har inte hjälper nåt vidare. Det blev lite högt men vad gör det om det nu kommer att göra så att ryggen mår bättre om mornarna. Känner mig nästan lite som prinsessan på ärten med en drös madrasser under mig…fast prinsessa utan ärt då…haha

Då ryggen mådde såpass bra orkade jag gå en runda runt ”ägorna” och bl.a. begrunda mitt överfulla äppelträd som fullkomligt går på knäna av bördan. Hur mycket äppelmos och äppelkaka kan en människa äta? Ska väl fixa några burkar mos till fläskpannkakan och göra några äppelkakor och pajer att frysa in, men det vete tusan vad jag ska göra med resten av äpplena… ..nån som är sugen?

 

Mina två smultronplantor som jag tog från torpet förra året eftersom de små stackarna såg för bedrövliga ut, ser ut att trivas bättre här på ranchen. Har varit och tjuvpallat smultron lite då och då men nu verkar skördetiden gå mot sitt slut, idag blev det endast fyra små godingar…

 

Skulle till sist ta en bild med mobilen på mitt eländiga stenparti, liksom för att föreviga hur naturen fullständigt tagit över, när en fjäril med väldigt lämplig timing plötsligt gjorde entré från höger i min kameralins. Den hoovrade några sekunder över en röd astilbe, men satte sig sedan på den oplanterade och vildväxande blomman bredvid. Den ratade alltså mina dyrt inköpta plantor….hmm..det kanske inte är en så dum idé att låta stenparti och rabatter övergå till ett mer naturligt utseende. Billigt blir det ju och kräver ingen nämnvärd skötsel, och flygfäna verkar ju strunta i vilket eller hellre föredra den naturella looken…

Nämen hörrni, det här blev ju ett onödigt långt nonsensinlägg så jag tror att jag ger mig nu. Sköt om er och ha en finfin vecka…

Kramen

Kommentera

