Benigt värre..

Hallå där! Jag har ju i tidigare inlägg berättat om mina problemfötter och min benvärk som jag inte riktigt vet om den orsakas av min spinal stenos, reumatism eller har något samband med fotproblemen. Värken har fram tills nu hållit sig under knähöjd och inte varit alltför svår med mina mått mätt, men de senaste dagarna har den vandrat upp i låren och blivit nästan outhärdlig.

Jag brukar säga att tandvärk är den värsta sortens värk man kan ha. Den går sällan eller aldrig att få ned med smärtstillande, och den är så intensiv att man inte klarar av att koncentrera sig på något annat. Men det vete tusan om inte detta är snäppet värre…eller åtminstone i samma klass….

Lyckan av att äntligen ha hittat en skön madrass som funkar såpass bra att jag slipper ligga sömnlös och vrida mig av ryggvärken förbyttes snabbt mot djävulens benvärk från helvetet…Smärtan gör det i princip omöjligt att sova, och flera gånger per natt måste jag så snabb som möjligt ta mig upp till stående position då jag får rejäla sendrag i vader och underben, antagligen p.g.a. att jag omedvetet ligger och spänner mig mot smärtan.

Det är drygt två veckor kvar innan jag ska till reumatologen och jag trodde att jag skulle kunna härda ut tills dess, men fortsätter det så här så är det tveksamt.

Sådärja…nu har jag fått gnälla av mig lite…tack till de stackare som orkade läsa…

Kramen

Kommentera

