Toppentorsda’!

Yeey! Idag blev jag uppringd av ögonkliniken och har nu fått en tid för min andra ögonoperation, och det redan på måndag! Snacka om glädjechock, speciellt som jag fick vänta nästan en hel graviditet på första operationen.  (Och, nej…jag har inte varit gravid, det var bara menat som en humoristisk tidsjämförelse…hmm..inte så kul när jag tänker efter, men skit samma).

Det känns så jäkla skönt att äntligen få tillbaks mina gamla friska men närsynta ögon igen efter drygt ett års halvblindhet. Det absolut jobbigaste den sista tiden har varit att inte ha några glasögon som funkar när man ska kolla in i en dataskärm hela dagarna.

Men jag måste förstås vänta lite med att prova ut nya glas tills ögat läkt ihop riktigt.

Mina övriga krämpor plågar mig rejält just nu, men då är varje liten glädje-chock desto mer välkommen. Ska nog fira med en extra god middag ikväll, igår blev det bara filmjölk eftersom magen var paj, ännu en biverkan av alla mediciner….men idag känns det som om kistan är okej och beredd på lite halstrad kassler med tagliatelle och italiensk ostsås….yummie… 🙂

Ja, det var nog det enda jag hade att säga för tillfället. Ville bara dela med mig av de goda nyheterna som omväxling till allt gnäll…Hoppas ni mår bra och passar på att krama ur det sista av sommaren…

Kramen

Kommentera

