Ögonoperation Nr 2 – Check!

Woohooo! Nu är båda ögonen äntligen starrfria. Gjorde min andra operation i går, så nu är vänster öga fixat också. Med upplevelsen av den första operationen i färskt minne, det var ju bara två månader sedan, så måste jag säga att den här inte gick lika smärtfritt…

Antagligen var det andra ögat så illa däran att synnerven inte var lika känslig som på detta öga där starren inte var lika långt gången, så den här gången blir det ingen jämförelse med LSD-rus eller fyrverkerier, snarare med pyttesmå grävskopor och borrmaskiner i ögat. Förra gången var allt jag kunde ”se” under operationen vit dimma och färgexplosioner, denna gång kunde jag ana, fastän lite suddigt, allt som gjordes…och även känna det…mycket obehagligt kan jag säga.

Läkaren sa att allt gick bra, men synen har inte kommit tillbaks lika snabbt som sist, och ögat värker faktiskt ganska mycket, det andra ögat var endast lite ömt ett par dagar efteråt. Jag är också mer ljuskänslig den här gången, så det är bara att använda solbrillorna och va’ cool ett tag…hehe.. (har t.o.m. på mig dem nu som skydd mot skärmljuset). Men jag är sååå lättad och glad över att det äntligen är gjort….aldrig mer gråstarr i dessa ljusblå….Yeey!

Kan bara sitta vid datorn en kort stund i taget, så jag tänker inte börja jobba förrän jag känner att jag klarar av några timmar bakom skärmen. Är lite rädd för att överanstränga ögat.

Av den anledningen avslutar jag detta inlägg här…Hoppas ni har det bra så länge så hörs vi snart igen….

Kommentera

