Läget post op

Hej kanelsnäckor!

Nu har det gått snart fyra dagar sedan starroperationen och irritation, värk och sudd har gett med sig lite. Det enda som är lite jobbigt är att jag blir fort trött i ögat om jag ser på TV eller sitter vid PCn för länge, men det blir nog bättre så småningom. Två sorters ögondroppar tre gånger om dagen är också besvärligt att komma ihåg eftersom jag måste vänta 10 minuter mellan sorterna. Det är lätt att dels glömma vilken sort man nyss tog (flaskorna är närapå identiska) och dels att komma ihåg att ta den andra överhuvudtaget ….Skulle nog bett dem att operera in ett nytt minneskort i ärthjärnan när de ändå höll på… 😛

Vädret har haft svårt att bestämma sig mellan mulet och skurar eller sol och blå himmel, men ganska behaglig temperatur oavsett faktiskt. Inte för att det spelar mig någon roll, endera sitter jag ju på kontoret och häckar, och när jag väl är hemma är jag så slut att jag inte orkar med annat än dusch och soffhäng tills korpgluggarna faller ihop sådär strax efter Aktuellt …Men nope…det duger inte..måste ta mig i kragen och tvinga mig ut på kvällspromenad, åtminstone när vädret tillåter.

Har inte så mycket mer att berätta, ska försöka ta mig till torpet i helgen och städa undan lite inför hösten, men vi får se vilket skick jag och vädret befinner oss i först.

Hoppas ni haft en bra vecka hittills, sköt om er…

 

Kommentera

