Håll i toppluvan!

Hej hoppsan hörrni!

Vaknade i morse med att stormvindarna dånade utanför och det har fortsatt i samma stil hela dagen.

Ville inte ens sticka ut nästippen idag så det har blivit lite hushållssysslor kombinerat med en del hobbyarbete. Måste försöka ta mig i kragen och få min sy- och stickateljé i ordning nån gång, har fortfarande en hel del kartonger med material och gamla alster att packa upp och gå igenom. Sedan ska maskiner repareras eller smörjas och tillbehör organiseras.

En god middag ska man väl försöka fixa till också, om nu strömmen inte försvinner innan dess. Just nu är 1 800 abonnenter utan el i min hemkommun. Trafikledningen går ut med varningar om oframkomliga vägar p.g.a. nedblåsta träd, och allmänheten uppmanas att hålla sig inomhus, eller i vart fall inte bege sig ut på vägarna.

Mina trädgårdsmöbler, redskap och pryttlar har spritt ut sig bland grannarna och jag har säkert fått lite av deras grejer…lite ofrivillig byteshandel sådär 😛 Man får väl byta tillbaks när vinden mojnat…

Jag vill i alla fall önska er en fortsatt fin lördag oavsett väder och så en fortsatt mysig helg förstås….och håll i hattar,
kepsar och peruker!

Kommentera

