Surt sa räven…

Hej solstrålar!

Idag har det varit en sån där dag när man borde ha drämt väckarklockan i väggen, dragit täcket över huvudet och somnat om….Nä, nu överdramatiserar jag litegrann…men bara lite….

Var på lab i morse för provtagning inför besöket hos min reumatolog på torsdag, och var ute i god tid tyckte jag. Det är nämligen alltid proppfullt i väntrummet på lab, åtminstone när jag förärar stället med ett besök och det har blivit mååånga såna på sistone. Centralkassan hade precis dragit upp rullgardinen då jag kastade mig fram för att anmäla mig, sedan tog jag mig en våning upp och skyndade mig in till lab-avdelningen…..och där satt de…människorna som tydligen övernattat i väntrummet….så det var bara att ta en kölapp och snällt vänta på sin tur.

Upptäckte sedan att mitt leg gick ut för nästan ett år sedan, och ändå har jag använt det både här och där utan att någon uppmärksammat detta. Blir väl tvungen att skaffa ett nytt, det kostar 450 spänn och känns ju nu som en lite onödig utgift eftersom mitt gamla vintage-leg tydligen verkar funka finfint.. 😛

Resten av dagen har jag spenderat på kontoret, eller ”the office” som vi säger i internationella kretsar (alltså i min egen lilla imaginära jetset-värld). Har i de stunder arbetslusten ramlat av suttit och irriterat mig över det mesta, eller för att inte överdriva, min egen bedrövliga uppenbarelse…..alltså utseendet för att tala klarspråk.

Har ju inte kunnat använda smink på mer än ett år p.g.a. min starr, nu är jag starrfri men måste ändå vänta någon månad innan spacklet åker på igen. Kan inte fatta att jag klarat mig utan mascara så himla länge…haha.. 😛 Dessutom håller jag på att längta ihjäl mig efter att få mina ordinarie glasögon fixade, använder ju mina gamla terminalglasögon för närvarande, och inte nog med att jag ser som en kratta, jag trivs inte alls i dem heller..

Att strutta omkring i snygga skor ska vi inte heller tala om, med mina svullna tassar får jag snällt hasa runt i gamla slitna och väl ingångna tofflor…känner mig hur sexig som helst..not! Hur jag gör när föret växlar om från barmark till snödrivor och drivis vete gudarna…

Sen är det ju det här med frillan….eller snarare bristen på densamma. Håret är i bedrövligt skick, för långt, för slitet och de grå stråna har av okänd anledning förökat sig okontrollerat….Jag bara måste anlita en händig frisör snart, men det verkar aldrig finnas vare sig tid eller råd för detta…..eller ork för den delen, är ju för det mesta heldäckad när jag kommer hem från jobbet.

Usch vilket gnäll och gnissel det blev nu då….men så här har det varit hela dagen…surt och irriterat. Det blir gärna så när dagen man längtar till inte kan komma fort nog.

Hoppas i alla fall att ni haft en roligare dag och får en fortsatt bra vecka…..Vi hörs snart igen…

Kommentera

