Lite upp och ner..

Har varit på läkarbesök angående min RA idag. Lite smådeppig efteråt…Proverna visar endast en pytteliten förbättring men den borde vara mycket större efter injektionen som las till den ordinarie medicineringen, så nu måste jag byta ut den mot en spruta med lite starkare grejer som ska tas varannan vecka istället för som förut, en gång per vecka. Börjar känna mig som en något trött och ledsen försökskanin….Det känns som om jag behöver en morot, (obs. vitsig övergång) alltså något positivt att se fram mot och då helst något som inte är ett dugg sjukdomsrelaterat…

Jag ser i och för sig fram emot v. 37 då jag ska åka upp till min ordinarie arbetsplats för några möten m.m. Missförstå mig rätt, jag är oändligt tacksam för att jag fått möjlighet till ett temporärt kontor på hemorten med tanke på det skick jag befinner mig i, men jag saknar mina kollegor och vårt nyrenoverade arbetsrum. Dessutom känner man sig, trots teknikens under, lite offside och oinformerad när man inte får den dagliga kontakten med chefer och arbetskamrater, plus att man missar allt spännande skvaller…haha…Nä, det sista klarar jag mig faktiskt utan. Men det absolut värsta är att jag kommer att missa den årliga surströmmings-lunchen nästa vecka…..k a t a s t r o f…!!

Nu inväntar jag närmast en kallelse från min husläkare så vi får diskutera min nuvarande arbetsförmåga. Reumatismen kombinerad med min spinal stenos orsakar smärtor och värk som ibland inte är av denna världen, och alla mediciner plus sömnsvårigheter gör mig vansinnigt trött, tidvis okoncentrerad och påverkar också minnet har jag noterat. Och på tal om notera, så måste jag skriva minneslappar hela tiden numera, post-it-blocken har en rykande åtgång. Jag har testat heltid knappt en månad nu efter semestern, och det kommer jag inte att klara länge till….just sayin’…

Sådär, nu är ni lite uppdaterade angående mitt torftiga liv…..Hoppas att ni mår bra och hälsar hösten välkommen med ett stort leende och massor med äppelpaj…..snart är det jul igen… 😀

Kommentera

