I ögonvrån..

Hej på er äppelskruttar!

Vaknade alldeles för tidigt i morse igen, men tänkte att jag skulle ta igen det med en skön och lat sönda’…Vädret var grått och trist, så jag visualiserade mig själv halvliggande i TV-soffan med gosefilten och en kopp te cirka drygt hela förmidda’n…Det pågick tydligen någon hopp-å-spring-å kast-tävling mellan Ruotsi och Suomi som jag tänkte att jag kunde slökolla på medan tvättmaskinen gjorde sitt jobb.

Men min bråkande kropp ville inte halvligga eller ens sitta i nån soffa, det gjorde ont överallt så jag började förbereda kvällens middag istället. I ögonvrån såg jag att solen började lysa igenom lite, men också att de kvarvarande äpplena på äppelträdet snabbt börjar förvandlas till fallfrukt. Så jag tog min lilla korg och gick ut för att åtminstone plocka av de största och tyngsta. I samma ögonvrå som förut såg jag nu att svartvinbärsbusken sorgset slokade av alla bär, så jag hämtade en bytta och började plocka av stackar’n. Det var inte så lätt ska jag säga, mina händer och särskilt fingrarna funkar liksom inte som jag vill. Kan inte få ihop fingrarna riktigt, alltså knyta näven, så jag gödslade ofrivilligt gräsmattan med ungefär hälften av de rackarns bären…Blev efter en stund tvungen att sluta och gå in då regnet började skvätta och lika bra var det, för just nu värker både rygg, händer och fingrar som bara attan…men skyll mig själv bara.. 😦

Nu ska jag ta en lång, het dusch, gosa in mig i morgonrocken och sätta mig med en kopp te i soffjäveln resten av kvällen vare sig kroppen vill eller inte! I morr’n är det ny vecka och nya bekymmer, även om de gamla lär hänga med ett tag till….

 

 

Kommentera

