En perfekt skitdag..

Hej på er!

Jag vill börja med att varna känsliga läsare för det språkbruk som till och från används i detta inlägg. Kraftuttryck kan med stor sannolikhet förekomma.

När man har haft extrem värk och därmed sömnsvårigheter flera dagar i rad, kommer det förr eller senare en dipp. Alltså en riktig fucking jävla skitdag på inte särskilt ren svenska. Den här gången kom den förr, nämligen i dag.

Det innebär, förutom att den extra jävliga värken inte släppt en millimeter, att den psykiska tröttheten dessutom tillkommer. Jag hatar dessa dagar….jag kan för det mesta känna redan när jag vaknar att det kommer att bli en jobbig dag, men då bestämmer jag mig för att kliva upp med en positiv attityd, en lite jävlar-anamma-attityd där jag intalar mig själv att jävligare än så här blir det inte, nu kan det bara bli bättre!

Det funkar inte alltid, men för det mesta. I dag har det inte varit en sån dag….Psyket tog hissen ner till källarplanet och tryckte på nödstopp redan vid morgonkaffet, och vägrade sedan att åka upp igen, jag har därför mått mentalt dåligt hela dagen. Ska man då försöka jobba någorlunda effektivt blir livet inte lättare precis. Varken kropp eller knopp fungerar särskilt bra, och resultatet blir därefter….Vet inte hur många lösenord, användarnamn, referensnummer och annat matematiskt som jävlats i dag. Minnet har varit totalt ur funktion , och fingrarna har vägrat att ta emot instruktioner från hjärnan så fort de närmat sig tangentbordet. Det är mycket möjligt att man emellanåt faktiskt kunde se en blinkande neonskylt i min panna med meddelandet: Allvarligt kabelbrott!

Nu har jag tagit några piller och sovit som en klubbad jak i två timmar så saker och ting börjar sakta att funka igen tack och lov…

Jag hoppas verkligen att ni haft en bättre dag, vi hörs lite senare…när mitt humör bestämmer sig för att återvända ur åskmolnet…Over and out..

Kommentera

