Killbacill..?

Jamen så där ja…som om det inte vore nog med elände så verkar det som om jag dragit på mig en rejäl förkylningsbacill också. Bara det inte är en mancold, alltså en mansförkylning. Ni vet en sån där minsta snordroppe gör en akut sängliggande och får en att skrika på hjälp och assistans med än det ena och det andra…. hämta nåt att dricka, jag behöver näsdukar, ge mig en Alvedon, det är för varmt härinne, för kallt, badda min panna…tyck synd om meeeeej! ……..alltså en mancold..okej?

Jag har i alla fall försökt att jobba i dag fastän febern legat och lurat. En karta Alvedon och 1½ liter Loka Crush har gjort mig sällskap på kontoret för säkerhets skull. Med helvetesdagen jag upplevde igår i färskt minne har jag tagit det lugnt med de mer invecklade arbetsuppgifterna och mest koncentrerat mig på att förbereda en utbildningsdag jag ska hålla på min ordinarie arbetsplats nästa vecka. Väntar nu på att den eventuella förkylningen ska bryta ut ordentligt så att jag hinner bli av med den tills dess.

För övrigt har jag inte mycket mer att berätta just nu. Jag väntar fortfarande ivrigt på att någon av er läsare ska interagera med en kommentar eller gilla, men jag är glad så länge ni ens ids läsa mina tramsigheter….Vi hörs…

Kommentera

