Vicken vecka…

Hej solstrålar!

Äntligen blev det fredag och slut på denna vecka. Gu’ ske lov, Happy days och Halleluja!

Jag är helslut i kroppen efter två dagars bilåkande i totalt 40 mil. Stel som en asfalterad pinne och har ont i princip varenda kroppsdel. Varenda muskel och led gör ont vid varje rörelse, och sova var det knappast tal om natten som var. Till slut somnade jag av ren utmattning runt 4-tiden i morse men vaknade igen kvart över 6 av värken. Det tog 2 timmar innan jag kunde klä mig och fixa fejs och frilla någorlunda. Försökte jobba så gott det gick, och klarade förmiddagen hyfsat, men det blev till slut en något förkortad arbetsdag i alla fall.

Efterkontrollen på ögonkliniken i förrgår gick bra, förutom att jag har utvecklat skavsår på hornhinnan. Så nu måste jag börja ta smörjande ögondroppar förutom de två sorter jag redan ordinerats…många droppar blir’e…Tyvärr måste jag vänta 3-4 veckor till innan jag kan prova ut nya glasögon….Attans otur 😦

Jag klarade också av att genomföra utbildningen på min ordinarie arbetsplats ganska okej igår. Inga större misstag eller hjärnsläpp (tror jag i alla fall), och deltagarna verkade glada och nöjda. Jättekul att träffa alla igen och om ni visste hur jäkla mycket jag längtar efter min ”rätta” arbetsplats just nu…

Vädret är fortfarande fint, om än lite svalare. Hade tänkt mig en helg på torpet för att liksom ta vara på det sista av den fina sensommaren, men som det känns just nu orkar jag faktiskt inte. Men vi får väl se om det blir ändrade planer om lusten och orken återvänder.

Hoppas att ni haft en fin vecka och jag önskar er en härlig helg vad än ni tänker hitta på….

Här kommer några random snapshots från Sundsvallsresan i förrgår…

Kommentera

