Hit och dit och fram och tillbaka

Hej på er!

Vi har hamnat mitt i veckan och för min del får resten av den gärna skynda på lite. Det har blivit alldeles för mycket rännande hit och dit med många mils bilåkande den senaste tiden, och det känns i den här gamla trasiga kroppen nu…är så öm och stel att jag knappt får sova om nätterna. I går åkte jag upp till min ordinarie arbetsplats igen för en del viktiga möten, och förutom att träffa kollegorna så var naturupplevelsen under själva färden mycket trevlig. Höstfärgerna bjöd på fint färgspel och det enda som störde den hänförande utsikten lite var den pittoreska åsynen av en äkta gammal norrländsk rastplats med tomburkar i ICA-kasse och allt…haha.. 😛

Veckokvällarna innehåller inte mycket aktiviteter just nu, är alldeles för trött och slut i kroppen. Det blir mest soffhäng och TV-tittande, mest på ishockey, SHL har kört igång säsongen och World Cup pågår. Men jag kan inte glo för länge åt gången eftersom mina ögon fortfarande blir torra och irriterade efter operationerna av för mycket TV och långvarigt stirrande in i en dataskärm.

Grejen är att jag blir vansinnigt rastlös och stressad av att inte orka göra nåt vettigt, måste samla ihop tillräckligt med energi till ett ryck snart. Jag ligger efter med mycket här hemma och det behövs dessutom förberedas inför kommande vinter både på torpet och hemma på ranchen. Så har jag tur och inte är alltför skröplig om ett par dagar så är ju helgen räddad i alla fall om man säger så…

Hoppas att ni mår bra och önskar er en fin fortsättning på veckan……Vi hörs…

    

Kommentera

