En ovanligt produktiv Söndag

Hej alla söta äppelskruttar!

Hoppas ni har en skön söndag. Mina söndagar är nog inte så jämförbara med majoritetens kan jag tänka mig. Söndagar är nog för de flesta en dag i lugnet och avkopplingens tecken, typ soffhäng med film- eller seriekoll modell maraton, sköna promenader eller små utflykter, extra piffade middagar och familjemys.

För mig är sista dagen i veckan den första dagen jag vaknar utvilad och med nypåfylld energi. Det gäller alltså att ta vara på den och försöka få allting gjort som blivit ogjort p.g.a. energibrist under föregående vecka. Men jag måste alltid tänka på att ta det så lugnt som möjligt ändå, jag behöver ju lite energi till kommande vecka också, det här är en knepig balansgång som inte alltid lyckas.

För det mesta överträffar ambitionerna resultatet, d.v.s. av allt jag planerat att göra blir ca hälften gjort. Men idag har jag i alla fall kört en maskin tvätt, en maskin disk, bäddat rent, dammsugit och dammtorkat både över- och nedervåning, gjort av med de sista äpplena och vinbären vilket resulterade i en ovanligt slarvig och ful äppelpaj och ett par burkar svartvinbärsgelé, samt förberett för middag. Det har faktiskt blivit ovanligt mycket gjort enligt mina mått mätt, det är endast golvtorkning och badrumsrengöring som fått stå tillbaka. Men det tar jag en annan dag, det lär ju kännas tillräckligt i kroppen i morgon bitti ändå….Jycken hade tydligen en tuff lörda’kväll så han var inte till mycket hjälp idag…men inte mycket i vägen heller så okej då..  🙂

I kväll blir det soffhäng med hockey på dumburken. Det är ju både SHL och World Cup..Puh…antar att det blir lite äppelpaj med vaniljsås också…. Ha en mysig kväll…

Kommentera

