Sömnlöshet suger..

Hej på er!

De senaste dagarna har varit hopplöst jobbiga, mest för att jag inte fått sova. I går natt var jag tvungen att sitta uppe hela natten, lyckades domna bort 45 minuter under morgontimmarna i nån slags halvdvala lagom till nyhetsmorgon i TV4. Kände mig som en zombie i går, men lyckades i alla fall jobba nästan hela dagen. Efter en dusch, en smärtstillande och lite käk blev jag lite piggare och klarade faktiskt av att hålla mig vaken ända till 22:00. Även om jag fortfarande hade svårt med sängläge p.g.a. värken så fick jag i alla fall ihop ett par timmars sammanhängande sömn natten som var, men har ändå känt mig mer borta med vinden idag än igår. Fick köra igång extraelementet på kontoret eftersom jag frös så jag skakade när jag kom till jobbet i morse.

Vädret harmonierar bra med mitt tillstånd i alla fall, andra dagen med tjock rådimma, ungefär som det ser ut i min hjärna just nu..haha… Lite synd med dimman nu då höstfärgerna är som starkast och vackrast. Hoppas löven hänger kvar tills dimman lättat och det blir bättre väder så man hinner fota av färgprakten någon dag.

Trött av sömnbrist, trött av värken och trött av vädret….inte konstigt att man känner sig mer död än levande. Jag hoppas och vill att den här helkroppsvärken ger sig snart, i alla fall så pass att man kan göra klart den påbörjade höststädningen av trädgård och uteplatser någongång. Tydligen har jag hamnat i nån sorts höstfeeling-läge eftersom jag inte kunde låta bli att köpa några krukor ljung när jag var på ICA sist, fast jag vet att jag är urdålig på att sköta dem så de håller sig fina. Det blev i alla fall tillfälligt fint om inte annat, både i amplarna vid förstukvisten och vid källarentrén, men intrycket störs ju lite av att resten av trägår’n ser för jäklig ut just nu… 😛

Det kommer med stor sannolikhet att bli en tidig date med kudden ikväll känns det som, behöver sova ikapp om jag kan. Hoppas ni haft en bra start på veckan…..vi hörs…

Kommentera

