Från fåntratt till propeller

Hej å hå på er…

Har inte haft någon lust eller ork att blogga på några dagar, har mest försökt att sova ikapp förlorad sömn och kämpat för att vara någorlunda skärpt på jobbet. Det har gått sådär…

Jag var förberedd på att den reumatiska delen av mina smärtrelaterade diagnoser ofta kan komma i skov, och att man periodvis kan bli mycket sämre än normalt, men att det skulle bli så överjävligt blev lite av en chock. Visserligen får man ju lägga till de övriga smärtproblemen till helheten, men jag trodde att min smärttolerans var högre än så efter nära 12 års kronisk värk. Det kan ju också spela roll att jag varit tvungen att göra två veckors uppehåll med injektionerna innan jag får börja med den nya och starkare sprutan, men den ska jag börja med till veckan och hoppas verkligen att jag äntligen fått något som funkar ordentligt.

Det är hopplöst när man varken kan ligga eller sitta p.g.a. att det gör jävulskt ont överallt. Sängläge var bara att glömma så i början av veckan satt jag som en fåntratt i soffan hela nätterna tills jag dåsade till nån halvtimme framåt morgonkvisten. De senaste två nätterna har jag faktiskt kunnat ligga i sängen, men det blir ju lite si och så med sömnen när man måste vrida och vända på sig hela tiden, som en väldigt långsamtgående propeller ungefär. Efter x antal varv och lagom intrasslad i täcke och lakan har jag till slut somnat av ren utmattning.

Jobbet har varit en rejäl utmaning den här veckan, jag har inte velat ta så mycket smärtstillande med risk för att bli ännu mosigare i kolan, men har klarat förmiddagarna ganska bra sedan har orken tagit slut. Det här med heltid funkar inte särskilt bra för tillfället. Nu är det äntligen helg, men tråkigt nog börjar helgerna se ganska enformiga ut och innehåller mest vila och återhämtning.

Hoppas i alla fall att er vecka varit bra och att er helg blir rörligare och roligare. Vi hörs….

Kommentera

