Tvångsledig..

Hej där!

Idag är jag ofrivilligt ledig från jobbet. Hela avdelningen är stängd och personalen åkte iväg tidigt i morse på en heldagsföreläsning i Fränsta. Eftersom jag inte klarar en 11-12 timmarsdag inklusive bussresa, är jag tvungen att ta ledigt….SUCK….haha, nä inte särskilt sorgligt, faktiskt rätt perfekt med tanke på mitt skröpliga tillstånd just nu.

Har bara gått runt och skräpat idag, ibland har arbetslusten fallit på men då har jag bara satt mig ner tills anfallet gått över….Det var -3,5 i morse och frosten glittrade så fint i solen så jag var tvungen att ställa mig på förstukvisten iklädd morgonrock och tofflor med frillan på ända och ta ett par snapshots. Tur att inte grannen kastade ett öga åt mitt håll, han hade fått en hjärtinfarkt av sexchocken stackar’n…haha 😛

Fick för övrigt ett akut medicinskt problem igår när jag skulle passa på att storhandla på apoteket eftersom min högkostnadsperiod går ut om en vecka. Har ju fått en ny förskrivning på injektioner för min reumatism, istället för Enbrel har jag fått Humira som är en starkare variant. Den är även dyrare, kostar över 10 papp och utan högkostnadsskydd får jag betala 2 300 per ynka förpackning. Så jag tänkte åtminstone få den första gratis, eftersom jag inte vet om det kommer att funka med dessa sprutor heller, och jag har faktiskt inte 2 tusen nånting att snyta ur näsan bara sådär…

Meeen..tji fick jag…tydligen har tillverkaren gjort om doseringarna utan att meddela sig, så apoteket kunde inte expiera sprutorna. Jag blev nu tvungen att ringa sjukhuset och försöka få tag på någon annan läkare att göra en ny förskrivning eftersom min ordinarie läkare inte är stationär här utan ”kringresande” och svår att få tag i. Dessutom är jag tvungen hinna få förskrivningen i tid innan högkostnadsperioden går ut på söndag…..Puh!

Fick i alla fall tag i en läkare via sköterskan som ska påtala att det är brådis, så nu är det bara att vänta och se…och hoppas…

I morgon är det jobb som vanligt och på torsdag åker jag upp till min ordinarie arbetsplats för medarbetarsamtal med chefen samt invigning av vår samarbetspartner, Svenskt Migrationscenters kontor i Ramsele. Blir kul med lite snittar och mingel sådär på torsdagseftermiddagen men jag lär vara trött som en gnu när jag äntligen kommer hem.

Hoppas ni fått en bra start på veckan, sköt om er så hörs vi igen lite senare…

 

Kommentera

