Mingel, Missöde och Mys

Hej godingar!

Då var det helg igen och man har klarat ännu en arbetsvecka även om det går otroligt tungt just nu. Därför är man ju extra glad när det närmar sig helg och lite återhämtning. Var på resande fot under gårdagen. Först till min ordinarie arbetsplats för ett möte och lite jobb, och var sedan inbjuden till invigningen av en av våra samarbetspartners regionala huvudkontor tillsammans med mina chefer och annat fint folk från kommun, AF och länsstyrelsen.

Kunde tyvärr inte stanna tiden ut så efter en välkomstdrink, några fina tal, lite samvaro och några snittar blev jag tvungen att säga hej då lagom till tårtserveringen. Men då jag ändå inte kan äta såna sötsaker så gjorde det inte så mycket och det blev ju ett perfekt tillfälle att smita iväg. Tog i alla fall ett par foton som jag kan dregla över…haha..ni har väl hört talas om skådebröd…

På hemvägen stannade jag till på torpet för att kolla läget. Konstaterade att ett visst behov av lövuppsamling finns att pyssla med i helgen, om jag nu inte vill spara det till våren…och det vill jag ju inte. Inte såna stora blaffor till löv i alla fall. Solen värmde så skönt och det var nästan vindstilla så det blev en liten prommis med jycken innan jag åkte ner till apoteket för att förhoppningsvis hämta de svindyra sprutorna jag berättade om i förra inlägget. Fick ju ringa som en galning innan jag fick tag på en sköterska och förklara det hela och be henne få tag på en läkare för en ny förskrivning innan högkostnadsskyddet går ut i morgon. Hon lovade att fixa det under onsdagen så jag förutsatte ju att allt var lugnt när jag kom till apoteket. Meeen nope…inget recept hade kommit in….jag ringde upp sjukhuset omedelbart bara för att få beskedet att mottagningen stänger 11:45 på fredagar….SUCK…Jamen va’ faan…jag blir sååå trött på den där jävla oturen som biter mig i rumpan heeela tiden! Ja, så nu vet jag inte när jag kan börja med de nya sprutorna, har faktiskt inte 2 300 spänn, eller några spänn alls, undanstoppade i madrassen eller någon annanstans….och värken blir bara värre…

Det här la ju sig som en grå, deppig filt över hela helgen kan jag tycka, men det ska mycket till för att trycka ner mig i skoskaften nu. Jag har varit därnere och vänt för inte så länge sedan och jag tänker inte göra något återbesök…Så just nu fredagsmyser jag för fullt med lite go’fika i TV-soffan samtidigt som jag kikar med ett halvt öga på hockeyallsvenskan. Har tänkt ut några simpla planer för helgen, mest för att försöka glömma min irriterande otur och rädda humöret, men det tänker jag inte berätta om just nu….Ha det så bra och sköt om er så hörs vi lite senare…

Kramen

 

Kommentera

