Ofrivillig frånvaro

Hej go’bitar!

Har haft ofrivillig bloggtorka denna vecka, det blir så ibland när hjärnan är fullt upptagen med annat och den mentala orken tryter…

Men här kommer i alla fall ett hyfsat långtråkigt inlägg om mina eviga vedermödor för er som orkar läsa…

 

När man levt med smärta och värk i x antal år blir man efterhand mer och mer resistent. Man blir helt enkelt van en viss ”portion” värk och detta blir ens normaltillstånd. Det är bara när detta tillstånd bryts av att någon del av kroppen smärtar lite extra som man egentligen klagar. Det beror ofta på något man kan härröra till, som t.ex. överansträngning eller långvarig felställning (suttit och jobbat i en dålig ställning eller sovit i en konstig ställning). Men inte alltid.

Jag har under den senaste veckan känt ömhet och molvärk i höger axel, en kroppsdel jag inte haft några problem med förut, och jag kan heller inte se någon direkt förklaring till detta. Härom natten vaknade jag av att molvärken övergått i enorm smärta och jag kunde knappt röra höger arm. Smärtan är inte lik något annat jag upplevt och det skrämmer mig. Jag har haft liknande problem i vänster axel och arm, alltså molvärk och orörlighet, som kommer och går med jämna mellanrum, men jag vet också att detta är kopplat till mitt diskbråck i vänster sida av nacken. Har alltid tänkt att det är tur i oturen att det inte är högeraxel och arm som krånglar eftersom jag är högerhänt, men nu är detta helt plötsligt och utan förklaring ett faktum.

Är inte den som springer till doktorn bara för att jag har extra ont några dagar, men om detta håller i sig vill jag veta vad det beror på och vilken diagnos som orsakar detta. Är det reumatiskt måste jag ju på något sätt påbörja behandlingen med mina nya sprutor som ju ligger på apoteket och väntar på att jag ska få råd att hämta ut dem.

Detta och annat har snurrat i mitt stackars gamla huvud hela veckan plus att jag haft ovanligt körigt på jobbet. Är dessutom tvungen att åka upp till min ordinarie arbetsplats under måndag och tisdag nästa vecka, det blir alltså övernattning på vandrarhemmet, och är lite orolig hur jag ska klara detta beroende på det nya smärttillståndet.

Okej, nu har ni fått tillräckligt med tråkigheter för idag 😜 Hoppas ni passar på att spendera helgen precis som ni vill ha den…Ha det gott och sköt om er….

Kramen

Kommentera

