Möten, minnesluckor och makeup..

Hej på er!

Nu blev det ett tag mellan inläggen igen och det beror på att jag varit allmänt trött och less i kombination med en både fysiskt och psykiskt ansträngande arbetsresa mån-tis.

Har spenderat två dagar i Ramsele på min ordinarie arbetsplats för ett antal möten. Roligt och uppfriskande på det viset att jag fått umgås med mina kollegor och med chefen och sitta i mitt fina och nyrenoverade arbetsrum, men jobbigt p.g.a. värken och medicinerna och därmed sämre förmåga att koncentrera tankar och prestera intelligenta och sammanhängande formuleringar Dessutom verkar jag ha förlagt stora delar av mitt minneskort någonstans, har ibland stora problem att minnas vissa saker vilket kan bli mycket pinsamt ibland. Efter två hela förmiddagar med intensiva möten känns det som huvudet är proppfullt med bubbelplast med såna där små luftpluppar som är så roliga att klämma sönder, men inte lika kul när det känns som om någon därinne roar sig med detta heeela tiden….

1:a kvällen, trött som en gnu..

Övernattade på det gamla Tingshuset som numera drivs som vandrarhem. Det är jättefint och absolut inget att klaga på, men när man som jag har stora besvär med sömnen och är beroende av speciellt anpassad säng/madrass, uppstår stora problem. Därför är jag just nu ett ömkligt vrak som har ont precis överallt och på ställen jag inte ens hade en aning om att jag hade .. Men det är typiska smällar man får ta om man vill vara en del av ”the game” istället för att lägga sig ner och självdö…

Men nu till något positivt som omväxling…. Har under dessa dagar använt makeup för första gången på närmare två år..Woohoo! För en som sminkat sig dagligen sedan 13-årsåldern har detta långa uppehåll varit traumatiskt. Haha, nä jag överdriver nog en aning, det har efter en avvänjningsperiod faktiskt varit ganska skönt att slippa denna procedur varje morgon och sedan avsminkningsditot om kvällarna. Man har ju i och för sig sett ut som ett gammalt trött åkerspöke, men jag vet inte om sminket gör nån större skillnad anyways så who cares…. 😛

Glädjeämne nr 2 : Nu har det gått tillräckligt med tid efter ögonoperationerna så jag ska äntligen få prova ut nya glas till mina glasögon .. Yeey! Har saknat mina älsklingsbågar och avsikten är att behålla dem, men nu känner jag ju mig själv rätt bra, så blir jag visad ett par likvärdiga bågar som jag faller pladask för blir det svårt att motstå ett byte. Oavsett så ska det naturligtvis också bli skönt att kunna se lika bra på avstånd som på nära håll, eller som man brukar säga när det handlar om utseende … se nära ut på bra håll..

Hoppas ni mår bra och att veckan förflyter utan större missöden, vädret är ju lite surt men desto större anledning att själv skina som en sol.. 😊  Man har det inte roligare än man gör sig..eller nåt sånt….Vi hörs…

Mitt rum på G:la Tingshuset..
Kommentera

