Att komma ihåg vad man glömt…

Hej på er fina!

Vad var det jag skulle berätta nu igen….?

Jo just det, i morse glömde jag mobilen hemma, bara att vända och hämta. På jobbet kom jag ihåg att jag glömt att ta mina ögondroppar innan jag åkte iväg, och efter att ha hämtat morgonkaffet, avverkat ett telefonsamtal och kollat mailen, upptäckte jag att jag helt glömt av att dricka kaffet som nu var iskallt….yuck!

Jag har för ovanlighetens skull varit lugn som en filbunke idag, inte stressad för fem öre men ändå varit tom i bollen och glömsk som en gammelgädda…vad är det frågan om egentligen?

Jag tror att det har att göra med alla konstiga mediciner jag petar i mig i kombination med all stress jag har upplevt det sista året, för så jäkla gammal är jag inte än. Men jag har märkt det på många sätt, jag har inga större problem med långtidsminnet men däremot svårt att minnas vad som hände förra veckan eller till och med i förrgår, åtminstone detaljer. Det värsta är att jag även lätt tappar tråden, och ofta tappar ord eller uttryck vilket är mycket pinsamt när jag t.ex. håller utbildning eller ger support via telefonen. Det blir bara totalblankt i skallen…riktigt otäckt faktiskt.

Men det är väl bara att hoppas på att livskarusellen ska sakta ner lite och bara snurra lagom fort så att hjärnkontoret hinner med alla intryck och börjar fungera bättre. Men nu är det ju helg och jag kan passa på att koppla av lite. Har bestämt mig för att åka ner till city i morgon och gå omkring och kika lite i affärer i lugn och ro. Kanske ta en fika någonstans. Det är nog flera år sedan jag ”gjorde stan” en lördag alldeles för mig själv och i min egen takt. Kanske jag äntligen hittar en vinterjacka jag gillar…börjar bli dags nu….Brrr…

Önskar er en mysig fredagkväll, nu tänker jag sno ihop ett gäng citronmuffins….om jag kommer ihåg hur man gör alltså….haha…

Kommentera

