Negativ spiral men positiv syn

Hej alla glada!

…och ni andra med 😉 Det har blivit lite långt mellan inläggen på sista tiden, men det är den här grejen som kallas livet som stör så förbaskat. Det kan bli så ibland…som att både tid, ork och inspiration att skriva sinar och man tycker att man inget har att förmedla, inget av intresse i alla fall, även om man har mycket tjafs som händer runt omkring. Känns lite som om jag är inne i en negativ spiral men jag försöker klösa mig ut, lita på det…

Kände redan igår att detta skulle bli en tung vecka. Har svårt att röra mig p.g.a. värk och fingrarna lyder inte särskilt bra. Det kan inte bero på höstkylan i alla fall, extraelementet går för fullt på kontoret och vissa tycker att det är som att kliva in i en finsk sauna..haha..Hemma eldas det i vedpannan och braskaminen och det är sällan under 23 grader i huset. Nej, det beror nog alldeles säkert på min stegrande RA och avsaknaden av de svindyra sprutorna som jag ännu inte haft ekonomi för att hämta ut.

Kan i alla fall berätta en positiv grej. I torsdags i förra veckan var jag och gjorde den efterlängtade syntesten hos optikern efter mina operationer, och jösses vad min syn har förbättrats sedan innan jag fick gråstarr. Vi kollade bakåt i journalen och så bra som jag ser nu har jag aldrig gjort så länge jag gått hos dem, och det är läääänge…Det bästa är att jag nu slipper hålla reda på tre par brillor, ordinarie, terminal- och läsglasögon. Nu behöver jag bara ett par..woohoo! Behöver inga alls när jag jobbar eller läser….helt underbart..

Jag var också fullt beredd på att bli övertalad att köpa nya bågar, men när jag visade mina gamla favoritbågar tyckte herr Optiker att de var så läckra och föreslog att jag skulle behålla dem eftersom de inte hade några lika coola bågar i sitt sortiment. Inte precis vad jag väntade mig, men kul.. 😎…. jag hade ju faktiskt tänkt behålla dem ändå. Och redan i går fick jag ett sms om att de är klara! Snacka om snabb service, från torsdag till måndag, man tackar.

Sköt om er och mys i novembermörkret….Kramen

Kommentera

