Korpgluggar…check!

Hej på er!

Nu sitter mina gamla trotjänare på näsan igen, fast med nya glas. Jösses vilken skillnad…ser ju nästan som en korp nu men är nog lite ovan efter att ha sett som en kratta i drygt ett år för jag höll nästan på att dratta på rumpan när jag klev ur bilen första gången med nya brillorna. Allt är så skarpt och nära nu så avståndsbedömningen blir lite off, så det var nästan som om marken mötte mig halvvägs när jag skulle sätta ned fötterna…haha..

En annan glad grej är att jag tydligen är ledig i morgon, snacka om surprise…hade helt glömt bort att det är långhelg Som tur var påminde chefen mig idag när jag satt på kontoret och planerade morgondagens schema. Hade ju varit fint om jag suttit där i morgonbitti i en heltom korridor, i en heltom byggnad, på ett heldött företagsområde och undrat vart i hela friden allt folk höll hus…  🙄 …men det är bara såå typiskt mig…virrhöna de luxe..

En mindre glad grej är att mina ben och fötter värker som aldrig förr, men då passar det ju bra med en extra ledig dag. Tänker ägna en del av den till lite rejäl fotvård, plocka fram fotsalt, fil, mitt masserande fotbad och svindyra fotkräm. Fast det känns en aning bortkastat när man knappt har någon känsel i tassarna och inte får njuta riktigt av fotbad och massage. Men det är ändå nödvändigt och välgörande så det uppväger ändå allt stök och bök.

Hoppas att ni haft en bra vecka och att ni har trevliga planer för er Allhelgonahelg…själv har jag inga…än så länge..

Kramen 

Kommentera

