Kalla handen..

Hej sockerärtor!

Äntligen har det kommit lite snö, tänk så mycket ljusare tillvaron blir. Men det har även blivit mildare temperatur, så det är bara att hålla tummarna att det inte blir plusgrader och slask av hela härligheten.

Jag har återigen känt mig oinspirerad att blogga här de senaste dagarna, vet inte riktigt varför men det är så många problem och tråkigheter som snurrar i skallen just nu, samtidigt som jag måste koncentrera mig ovanligt hårt för att klara av mitt jobb. Jag vill inte ösa ur mig enbart dysterheter, det blir nog mycket tråkigt sjukdomsprat här ändå. Jag får se det som en formsvacka, även de bästa av sportfånar har ju såna har jag hört..haha..

För övrigt sliter jag med värk och sömnsvårigheter som vanligt. Smärtorna i rygg, ben och fötter är de största orsakerna till mina sömnproblem och kylan som börjar komma nu är rena döden för min reumatism. Värst är det för händer och fingrar. Även om jag har dubbla vantar utomhus och torgvantar när jag sitter och jobbar, är handleder och fingerleder stela och värker som bara f-n. Därför måste jag nog införskaffa en sån där baby-mugg med dubbla öron, vet inte hur många kaffemuggar jag tappat taget om och endera spillt ut innehållet eller tappat hela muggen i golvet. Både blött och pinsamt….

Det blev ett kort inlägg ikväll, men akta er bara när jag börjar närma mig formtoppen igen… 😉

 

Kommentera

