Helg på mitt sätt..

Hej go’troll!

Nu var det en stund se’n igen. Veckan har varit som vanligt hälsomässigt sett, sömnsvårigheter, värk, blablabla…jobbet har gått hyfsat och förutom att vädret varit grinigt, hällregn och ishalka om vartannat, så har det inte hänt så mycket.

Men så blev det ju äntligen helg och jag bestämde mig för att ”go with the flow” så att säga, bara göra det allra nödvändigaste tråkiga och genast sluta om något roligare dök upp i skallen, och det gjorde det ju…haha.. 😋

Jag startade lördagen med att sortera tvätt, men fortsatte med en promenad i den förtrollade skogen. Kom hem och fyllde tvättmaskinen samt tog fram dammsugaren, men fortsatten med lite rolig och utmanande multibakning istället….det blev kanelbullar, vaniljmuffins och syltkakor (alla utan vanligt socker förstås). Efter det blev det faktiskt nödvändigt att dra dammsugaren ett varv….bara för att hälften av ingredienserna alltid hamnar på golvet och på mig själv…så jäkla onödigt, för att inte tala om oekonomiskt…haha..

Istället för att sätta igång med tvätten fortsatte jag mitt köksäventyr med att fixa en lätt TV-middag eftersom det ju var SHLhockey hela kvällen (minitortillas med ägg- och tonfiskröra). Förberedde även söndagens thai-inspirerade middag med att göra en kryddig soyamarinad som det strimlade fläskköttet skulle få ligga och gosa till sig i under natten. Efter att ha stått på benen alldeles för länge och frenetiskt jobbat med händer, armar och fingrar, kom djävulsvärken som ett rekat brev på posten och jag var så jäkla slut att det blev soffan resten av kvällen..

När jag skriver detta är det söndag förmiddag och jag har haft en lång mysmorgon med TV4 som vanligt, och morgonkaffet med lite nybakat satt som en smäck i kistan…Men nu är det snart hög tid att försöka åstadkomma något konstruktivt, bara för att döva samvetet lite åtminstone. Ska fundera en stund över detta medan jag dricker 11-kaffe och tar en kaka…

Hoppas ni också haft, och har en skön helg! 

”Den Förtrollade Skogen”

Kommentera

