Tröttsam vecka…

Hej på er!

Lite länge sen sist igen, men jag är inne i en intensiv period på jobbet och har samtidigt haft en period av reumatiska skov som gör att jag inte får tillräckligt med sömn. Inte en så perfekt kombo alltså. Min stackars lilla ärthjärna är alltså fullständigt tom och kroppen är helslut när jag kommer hem på eftermidda’n, och kvällarna har spenderats i TV-soffan under snuttefilten. Jag vet egentligen inte varför, för jag har ofta inte en aning om vad jag tittar på, sitter bara där och stirrar som ett fån. Men det känns som om jag sett en hel del puckar och skridskor i veckan, och jag tyckte jag såg världens bäste Zlatan svischa förbi härom kvällen när jag för en gångs skull orkade zappa….fast utan grillor då förstås.. 😋

Skulle varit på sjukhuset och träffat reumatologen idag, men vi tyckte inte det var så stor mening eftersom jag inte kunnat börja med sprutorna än, och det var ju mest utvärderingen av dessa mötet skulle handla om så vi beslutade att skjuta upp det tills efter årsskiftet, förhoppningsvis har jag hunnit med några injektioner tills dess.

På söndag är det första advent och inte mycket snö i sikte än, underlaget består fortfarande endast av en något knagglig isracingbana. Supertråkigt kan jag tycka men trevligt att få börja pynta lite i alla fall och lysa upp det kompakta mörkret. Det blir väl ”the same procedure as every year”..  1. Testa adventstakarna..  2. Försöka hitta den eländiga lampan som inte funkar..  3. Konstatera att man inte har några reservlampor kvar..  4. Åka ner till stan för att köpa nya….

I morgon är det i alla fall fredag, woohoo! Ska försöka plita ner några rader här även i helgen, kommer nog att känna mig lite piggare då än jag gjort veckan som gått. Sköt om er och ha det så bra så länge…

Kramis 💜

 

Kommentera

