Bollsinne..not so much…

Hej sötnötter!

Det är fredag och det är jag oerhört tacksam för. Jösses vilken vecka detta blev…För många bollar i luften både på jobbet och hemma, sömnbrist, värk som inte varit att leka med, en dator som utan förvarning börjar bete sig märkligt, och fingrar som gått i totalstrejk när man som mest behöver dem. Men jag tror att jag fixat det utan några större katastrofer, ett par bollar har studsat lite fel och ett par hänger fortfarande kvar däruppe. Det känns bara som om jag glömt något viktigt, har den känslan hela tiden och det är lite jobbigt. Jag är ju medveten om att mitt närminne har påverkats av det senaste årets strapatser och up and downs så jag litar inte helt på mig själv ännu.

Hemmavid dyker det upp små bortglömda bollar överallt, sånt som jag borde fixat för längesen, småsaker egentligen men som gnager på samvetet. Har nog tänkt att jag ska samla ihop dem  och åtgärda dem en efter en, men nu är det ju december och en tid när man vill njuta, pynta, baka, göra fint inför julen och mysa i brasans sken om kvällarna, och allt sånt tar ju extra tid för mig så det blir nog så att jag kickar in bolluslingarna i ett hörn och låter dem ligga ett tag till….

Mina smärtor har hämmat mig ordentligt på sistone, speciellt armar, händer och fingrar och även benen, särskilt mitt vänstra knä som jag inte kan hålla i böjt läge för då blir smärtan för svår och vid minsta vridning känns det som om knäet ska hoppa ur led. Jag kan vakna flera gånger per natt av smärtan då jag råkat vrida benet lite. På jobbet sitter jag invirad i en fleeceponcho och med torgvantar på händerna för att värma och mjuka upp muskler och leder i axlar, armar och händer. Ändå kommer värk och stelhet krypande efter någon timme. Ibland när jag sitter och jobbar en längre tid vid tangentbordet börjar fingrarna värka och till slut lyder de inte alls utan stelnar till. Jag behöver verkligen få börja med de nya injektionerna och jag fick tipset av en sköterska på ortopeden att tala med apoteket om någon typ av avbetalning av de svindyra sprutorna. Det kan de gå med på i ömmande fall, och här ömmar det ordentligt ju…

Jag hoppas att er vecka varit lite bättre och lugnare än min, och så önskar jag er en fin helg såklart….Vi hörs…

Puss å kram 💜

2016120110423590811_sbig

Spektakulär soluppgång vid min ankomst till jobbet häromdagen

_20161202_152946

Slängde ihop några Arraksbollar till fredagsmyset (utan vanligt socker förstås).

 

 

Kommentera

