Soppatorsk de luxe…

Hej sötmandlar!

Det här året har varit så jäkla tufft, det absolut tuffaste hittills. Förutom ett privat och icke hälsorelaterat problem modell större, har 2016 bjudit på ännu en allvarlig och kronisk smärtrelaterad diagnos som även påverkar mina tidigare diagnoser negativt, grå starr på båda ögonen vilket inneburit ca ett halvårs famlande i halvblindhet innan jag fick genomgå mina två ögonoperationer, dessutom har behandlingen av min RA slagit snett ett par gånger och är ännu inte fastställd.

Så nu när detta helvetesår nästan är slut känns det som jag enbart har gått på bensinångorna de sista månaderna, vilket har orsakat en del oönskade konsekvenser, och nu är tanken kruttorr och batteriet är helt urladdat…energidepåerna ekar tomma…

Och självklart har jag dragit på mig en förkylning lämpligt till de stundande helgerna och ledigheten. Men förutom snuvan, som åtminstone går att bekämpa med relativt enkla medel, är den mentala tröttheten desto jobbigare. Känslan av tomhet inombords, koncentrationssvårigheterna, minnesluckorna och avsaknaden av glädje och inspiration….den otäcka närheten till total apati…

Nej, det handlar inte om depression, det är bara verkligheten som kommit ikapp. Den sammanlagda effekten av alla förträngda känslor, all stress, all oro, all maskhållning, alla humörsvängningar, den känslomässigt eviga berg- och dalbanan och styrkan som krävts för att upprätthålla den arbetsmässiga kapaciteten.ladda-ned-1

Allt har samlats ihop till en sån där jättekula man använder vid rivning av byggnader, och den har precis träffat mig mitt i planeten… BAAM!

Jag vet också att jag varit urdålig på att uppdatera den här bloggen med något så när jämna mellanrum, en oönskad konsekvens av den stora energiförbrukningen. Jag har flera webbplatser, och som det känts den senaste tiden har jag bara orkat med att uppdatera en av de simplare någorlunda frekvent. Det handlar om min lite mer allmänna och ytliga blogg där jag inte behöver gå in på de djupare och mer personliga sakerna. Den som vill kan förresten gärna titta in där också. Ni hittar den här >>

Men jag är beredd på ett betydligt bättre 2017, så jag säger som en viss terminator…I’ll be back! 😎

Jag hoppas att ni njuter lite av julförberedelserna och inte stressar för mycket. Stress is a bad bitch…tro mig..

Ha det så bra så länge och sköt om er……Puss å Kram 💜

pizap-com14816187878491

Kommentera

