#Throwback Thursday – 2013

Hej sötrumpor!

Idag tänker jag vara lite lagom lat och planka delar av ett inlägg som jag skrivit för min andra blogg på Nouw eftersom det handlar en del om min hälsa och dess konsekvenser.

Det är ju torsdag eller ”Throwback Thursday”som man i ett visst avseende kallar den, alltså då man kastar sig tillbaks i tiden och minns ett och annat. Så idag tänker jag mig tillbaks i tiden några år, till anno 2013. Inte så länge sen kan tyckas, men för mig känns det som en helt annan tidsera. Visst, jag hade fortfarande problem med hälsan då, jag klev upp strax efter 4 varje morgon för att hinna göra mig klar att pendla 15 mil till och från jobbet på usla norrlandsvägar varje dag vilket var döden för rygg och nacke, men om jag jämför med idag var jag betydligt piggare både fysiskt och psykiskt och hade mer optimistisk och framtidstro då.

Jag hade också en levande fritid. Jag pysslade och renoverade på torpet, startade en krydd- och grönsaksodling och fixade till uterum och soldäck hemma på ranchen m.m. Jag hade många små projekt igång både sommar- och vintertid, men nu känns varje litet projekt roligt och inspirerande i tanken men jobbigt och smärtsamt i praktiken.

Idag efter ytterligare en kronisk diagnos känns det som all ork och optimism tagit slut, som om varje dag är en kamp för att klara av det mest primära. Det finns ingen tid för upplevelser eller roliga planer, all fritid går åt till vila och återhämtning för att klara nästa dag. Usch vad trist det låter….och det ÄR trist, man kan ju inte säga att man har ett liv precis…mest bara en enformig tillvaro.

Men  som ni vet jobbar jag på att komma tillbaks i någorlunda form, just nu går det rätt så tungt men jag tänker inte ge upp för det. Jag tänker till att börja med ta sikte på hur känslan var 2013 och försöka hamna i det läget igen, för det psykologiska har faktiskt en större inverkan än man tror på hur man tacklar trötthet och motgångar.

Bifogar några minnesbilder från 2013 utan någon ordning alls eller något speciellt tema. Bara lite sommar, en aning vinter, lite torp, lite jycke, lite ranchen och lite mig…..

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt, snart är det helg igen!  Puss å Kram 💜

 

Kommentera

