Förkrossad…

Hej!

Idag lägger jag in samma inlägg i båda mina personliga bloggar eftersom det förhoppningsvis ger en förklaring till varför jag kanske inte kommer att vara så aktiv med bloggandet ett tag framöver.

Upp som en sol och ner som en pannkaka…

I förrgår fick jag de mest glädjande och efterlängtade nyheterna på väldigt länge, men igår fick jag ett besked som ändrade förutsättningarna totalt och brutalt. Tänker inte gå in på detaljer, men jag är totalt förkrossad…

Visste inte om jag skulle ödsla någon energi på ett blogginlägg ens, men kände att jag verkligen behövde skriva av mig lite för att få någon sorts distans, och erfarenheten påminde mig om att det onda i bröstet brukar lätta lite efteråt.

Nu finns det två saker att välja mellan, ge upp och lägga sig ned och dö eller resa sig upp och fortsätta kämpa. Det första alternativet ligger nära till hands då både mitt fysiska och psykiska tillstånd är kört i botten, men någonstans långt därinne finns en otroligt envis och heligt förbannad liten gnista som vägrar slockna och dö.

Så jag tänker försöka kämpa in i det sista, trots att det just nu känns som om jag inte orkar ett enda andetag till. Men den envisa gnistan viskar oavbrutet i mitt öra att det alltid finns en lösning så länge man litar på sitt eget omdöme, håller sinnena öppna för det oväntade och behåller tron på att allt kan hända….

Puss

Kommentera

