När livet fastnat

Hej på er!

Det är lördag, favoritdagen, och jag har tänkt att laga mitt favoritkäk till middag, men efter den psykiskt jobbigaste veckan på länge har jag svårt att se något som favoritbetonat överhuvudtaget .

Den här veckan har mina fysiska krämpor fått stå tillbaka lite, fast det har de ju inte brytt sig om det minsta utan bråkat lika mycket som vanligt, men allt det har fått mola på i bakgrunden medan hjärnkontoret haft full rulle och öppet dygnet runt. Sammanhängande sömn har inte varit att tänka på.

Bloggandet får också stå tillbaka lite, har inte riktigt den sinnesro som behövs för att orden ska komma flödande ärligt och otvunget. Det känns som om negativiteten har fått tillfälligt fäste och jag gillar inte att enbart förmedla såna känslor även om jag är medveten om att det är precis så livet är. En berg- och dalbana av känslor där vagnen ibland stannar längst nere på botten ett tag. Min vagn har fastnat längst därnere nu och jag kommer att behöva hjälp att putta den hela vägen upp igen, så jag kan tyvärr inte säga hur lång den här deppiga perioden kommer att pågå.

Jag hoppas i alla fall att ni mår hyfsat bra och att ni orkar fortsätta kika in hos mig och läsa mina inlägg. Jag är en obotlig optimist och vet att allt kommer att ordna sig till slut även om det känns hopplöst just nu.

Ha det så bra tills vi hörs igen……Puss å Kramen.. 💚

Kommentera

